Google kan online shopping met 1 knop veranderen

Google is van plan om “te koop” buttons aan hun mobiele zoekresultaten toe te voegen zodat je in 1x een product kunt aanschaffen. Dit is een belangrijke stap van Google dat rechtstreeks gaat concurreren met de sites zoals eBay, bol.com en Amazon. Deze “te koop” knop wordt alleen weergegeven wanneer de gebruiker naar een bepaald product zoekt. Na het klikken wordt je naar een pagina van Google geleid waar je het product gelijk kunt afrekenen.

Vorige maand reeds werden we geconfronteerd met nieuwe mobiele eisen van de meest populaire zoekmachine; Google. Websites die niet geoptimaliseerd zijn voor weergaven op mobiele apparaten, worden ook gewoon niet meer weergegeven in de mobiele zoekresultaten en wanneer je business app-gerealiseerd is, wordt deze juist voorgetrokken in de mobiele zoekresultaten. Nu blijkt, dat dit slecht het begin was…

Het direct aan kunnen kopen vanuit de zoekresultaten is iets wat nu ook reeds kan via Google Shopping. Het gebruik van dit tabblad heeft nog tot het gewoontegedrag van de surfende gebruiker weten te penetreren. Door ‘buy buttons’ op te nemen in de reguliere zoekresultaten wordt het letterlijk en figuurlijk meer voor de hand liggend.

online shoppingEr liggen voor de online-retailers ook weer kansen in door hun producten in de zoekresultaten op te laten nemen in Google en zo een stukje van de taart te bemachtigen. Aan de andere kant zijn de online-retailers bang dat ze een deel van hun verkeer naar hun eigen site mislopen waar je de bezoeker op andere manieren kunt aansporen tot andere aankopen en content. Zal het e-commerce voorgoed veranderen en welke kansen en valkuilen zullen ontstaan. We gaan op onderzoek uit en de te gekko resultaten lees je binnenkort bij 321Media.

Deze functie zal de komende weken worden uitgerold. Met bijna 65% (in Nederland ligt dat op bijna 95%) is Google wereldwijde marktleider op het gebied van zoekopdrachten.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *